Design/Vizuális kommunikáció

Arcot adni a városnak – Kaposvár city branding

1/58

Kaposvár city branding – Kiss Miklós

?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Eszter Sarah
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
?>
Kaposvár city branding – Kiss Miklós
1/58

Kaposvár city branding – Kiss Miklós

Arcot adni a városnak – Kaposvár city branding
Design/Vizuális kommunikáció

Arcot adni a városnak – Kaposvár city branding

2020.05.28. 07:31

Projektinfó

Szerzők:
Kovács Péter

Földrajzi hely:
Kaposvár

Építészek, alkotók:
Kiss Miklós

Címkék:
design thinking, örökség

Kaposvár archulatterve

Tervezés éve:
2016

Építés éve:
2020

Stáblista

Tervező: Kiss Miklós

City Brand referens: Kovács Kristóf

Projet és tárgy fotózás: Eszter Sarah

Városfotózás: Pintér Rómeó

Egy város képét sok tényező határozza meg a történeti múltjától kezdve a benne élő emberekig, az épített minőségeken át a meghatározó művészekig, gondolkodókig. Az utóbbi évtizedekben – nagyjából párhuzamosan az online világ elterjedésével – egyre inkább elterjedtté válik a város arculatának tudatos kialakítása, vagy más néven a városmárkázás (city branding). A téma a hazai gyakorlatban is kezd terjedni, ebben pedig minden bizonnyal úttörő szerepe van Kaposvár városának és Kiss Miklós designernek

 Az utóbbi években a város offline és online megjelenési felületei olyan egységes szemléletmódban alakultak át, amelyek nem csupán a benne élők számára jelentenek sokat, hanem egyúttal hatalmas turisztikai erőt is képviselnek. A 2016-ban elkezdett többéves folyamat első lépése annak meghatározása, vizsgálata volt, hogy melyek azon motiváló erők, amelyek nyomán valaki Kaposvárra látogat? Ennek során fókuszba kerültek a szabadidős tevékenységek, a város épített értékei, valamint a Kaposvárhoz kapcsolódó ikonikus alkotók, közülük is legerőteljesebben a várossal összefonódó Rippl-Rónai József.

Kaposvár city branding – Kiss Miklós
46/58
Kaposvár city branding – Kiss Miklós

Mint minden termék esetében, Kaposvár kapcsán is megfogalmazódott egy olyan logó szükségessége, amely a különböző felületeken reprezentálni tudja a várost. Ezen esetben viszont egy rendkívül összetett jelenségegyüttesről beszélünk, amelynek kapcsán egyetlen képben, grafikában kellett a hely szimbólumát, reprezentáló ikonját megteremteni. A megoldás izgalmas módon ötvözi az épített struktúrákat, valamint a grafikai elemeket. Kaposvár főtere, a Kossuth tér részint reprezentatív épületek helyeként is szolgál, részint pedig a szökőkútból mint origópontból kiinduló koncentrikus körök mintázata. A körökből, valamint az épületek sematizált képéből alakult ki a város K-betűt formázó logója, amely az arculat egyik kiinduló és központi elemeként szolgál azóta is. Ezen arculat ezt követően rendkívül sokféle rétegből formálódott tovább, amely folyamat a mai napig tart. Annak érdekében, hogy ezen kiinduló karakter tovább erősödjön, a logó adta formavilághoz és designszemlélethez hozzá kellett igazítani mind a város honlapját, mind pedig a kapcsolódó társoldalakat, hiszen a látogatók számára nem csupán az informatív webes felületek szolgáltatnak tartalmat, hanem sok esetben ezek konstruálják meg az első benyomásokat az érdeklődőkben.

Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó
6/58
Kaposvár city branding – Kiss Miklós, Fotó: Pintér Rómeó



Színek tekintetében a látványvilágot két szimbolikus árnyalat alkotta meg, egy krómsárga – amely Rippl-Rónai kedvelt színe volt –, valamint egy hozzá illeszkedő kék, amely utal a város nevét is adó Kapos folyóra. Már ezen két gesztusból – a Kossuth tér szövetének vizuális transzformációja, valamint a Rippl-Rónaira jellemző látványvilág felidézése – is olyan megoldások születtek, amelyek alapvetően alkották újra a Kaposvár reprezentációját. Emellett pedig számtalan olyan eleme említhető a projektnek, amelyek mindezt megerősítették: a friss házasoknak átadott szimbolikus ajándékdoboz, a főtér épületeinek struktúráját mintázó textilszatyor, a különböző városfejlesztési kiadványok, az egységes utcatáblákhoz elkészült tervek, a város határában elhelyezett fogadótáblák.

Kaposvár city branding – Kiss Miklós
57/58
Kaposvár city branding – Kiss Miklós

Túlzás nélkül is iránymutató a hazai városmárkázásban a Kaposváron már megvalósult, valamint a jövőben kivitelezésre kerülő projektegyüttes. Rámutat arra, hogy milyen módon érdemes egy olyan egységes arculatot teremteni egy városhoz, amely a legkülönbözőbb összetevőket is egy komplex rendszerbe szervezi össze, ezáltal pedig lehetőséget ad a városi identitás újraépítéséhez.

Kiss Miklós több évnyi munkájának hála, nem csak Kaposvár tekinthet büszkén a megvalósult folyamatokra, hanem emellett egy mintaértékű kezdeményezésnek is tanúi lehettünk. Abban is bízhatunk, hogy más települések is felismerik a designban rejlő potenciális lehetőségeket, amelyeket kellő bátorsággal és minőséggel azután használni is tudnak.

Kovács Péter


Szerk.: Pleskovics Viola

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Helyek/Infrastruktúra

MOSÓHÁZAK // Egy hely + Építészfórum

2020.09.16. 13:04
00:05:55

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Helyek/Köztér

A GÖMBKILÁTÓ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.03. 14:12
00:05:11

A brüsszeli Atomiumra is reflektáló Gömbkilátó az 1963-as fővárosi BNV-re készült a Székesfehérvári Fémmunkás Vállalat tervezésében. Hogy a poli-gömb története miként ível át Brüsszeltől egészen Balatonboglárig, arról az Egy hely és az Építészfórum videósorozatában Torma Tamás mesél.

A brüsszeli Atomiumra is reflektáló Gömbkilátó az 1963-as fővárosi BNV-re készült a Székesfehérvári Fémmunkás Vállalat tervezésében. Hogy a poli-gömb története miként ível át Brüsszeltől egészen Balatonboglárig, arról az Egy hely és az Építészfórum videósorozatában Torma Tamás mesél.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk